dinsdag 1 mei 2012

Copycat (Knipoog 8)



De bijlage Lux van NRC Handelsblad blader ik altijd wel door, maar eigenlijk lees ik er nooit wat in. Nou ja, soms waag ik me aan het cryptogram.

Afgelopen weekend viel mijn blik op de kop 'Copy Kates', boven een artikel over de kleding van Kate Middleton. De kleren die zij draagt, wil iedereen dragen. Zo gauw ze ergens in een bepaald kledingstuk gezien is, stijgt de verkoop ervan explosief.

Titia Ketelaar zette daarom 'Copy Kates' boven het artikel, waarmee ze duidelijk knipoogde naar Copycat een film van Jon Amiel, over een seriemoordenaar die andere seriemoordenaars kopieert. Een aardige film, herinner ik me. En blijkbaar intussen zo bekend dat je er in een kop naar kunt verwijzen.

Misschien dat Jon Alien teruggreep op het stripfiguurtje Copycat uit de stal van Marvel. Later zouden the Cranberries nog een nummer opnemen met dezelfde titel. Toen was een copycat al iemand die niet origineel is en andere nadoet: 'Everybody wears the same clothes now / and everybody plays the game [...] Copy, copy, copy everyone else.

Hieronder de trailer van de film. Je hebt hem vast gezien:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten