dinsdag 11 december 2012

De beste romans van 2012 (die ik niet gelezen heb)




Na het lijstje met de beste beeldromans van 2012, nu een lijstje met de beste romans. Ik heb weer gekozen voor het tijdvak 1 december 2011 - 1 december 2012. Het leek me niet eerlijk om in de top-tien over het afgelopen jaar alleen de boeken op te nemen die ik gelezen heb. Maar ongelezen boeken kan ik natuurlijk niet beoordelen; ik moet afgaan op anderen. Daarom heb ik er twee lijstjes van gemaakt: de boeken die ik gelezen en heb de boeken die ik (nog) niet gelezen heb.

Vandaag: de beste boeken die ik niet gelezen heb:

1. Tommy Wieringa, Dit zijn de namen
2. Arnon Grunberg, De man zonder ziekte
3. Anton Valens, Het boek Ont
4. K. Schippers, Op de foto
5. Peter Terrin, Post Mortem
6. Thomas Rosenboom, De rode loper
7. Oek de Jong, Pier en Oceaan
8. P.F. Thomés, Het bamischandaal
9. Christian Weijts, Euforie
10. Stefan Brijs, Post voor mevrouw Bromley

Het lijstje is vol. Jammer dus voor bijvoorbeeld A.H.J. Dautzenberg en Anna Enquist. Ongetwijfeld mist u nog romans in dit lijstje. Die heb ik dan misschien wel gelezen! Dat lijstje komt nog.

Verder zal het er best wat op het lijstje af te dingen zijn. Ja, makkelijk praten als je de boeken gelezen hebt! Mijn natte vinger gaf deze volgorde in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten